Multichannel Marketing


Succesvolle multichannel marketing campagnes

Het succesvol inzetten van multichannel marketing campagnes is in de praktijk minder eenvoudig
dan het lijkt. Succesfactoren zijn een geïntegreerde aanpak van sales en marketing, inzicht in zogenaamde customer journey en nauwkeurige cijfers over wat wel en wat niet werkt.

Dat klinkt misschien als een hoop extra werk, maar door de multichannel marketing oplossingen van MK² Software wordt een groot gedeelte hiervan geautomatiseerd.

Uw marketing en sales professionals hebben daardoor juist meer tijd om zich bezig te houden met de inhoud van campagnes en effectieve acquisitie.

 

Smart multichannel marketing

MK² Software biedt een ”smarketing” (smart marketing) oplossing voor uw multichannel marketing campagnes.
Alle bedrijfssystemen, waaronder CRM, ERP, salessystemen en marktinformatie worden gekoppeld en gesynchroniseerd.

Hierdoor ontstaat een overzicht dat complexe analyses mogelijk maakt. Dit wordt aangesloten op een closed-loop-reporting oplossing, waardoor de customer journey gevolgd kan worden. Dit alles maakt een geïntegreerde aanpak van sales en marketing mogelijk en levert heel gedetailleerde gegevens van elke inspanning op.

U weet precies welke multichannel marketing en sales inspanningen rendabel zijn en welke overbodig. Bovendien krijgt u cruciale informatie over waar leads vastlopen in het acquisitie proces, waardoor u gericht zaken kunt verbeteren.

Uw marktpositie en bijbehorende omzet verbeteren hierdoor aanzienlijk.

Multichannel marketing voor pharmaceutische industrie en gezondheidszorg

Gezondheidszorgprofessionals hebben gebrek aan tijd en besteden die liever niet aan artsbezoekers.

Het is voor bedrijven in de healthcare dan ook steeds belangrijker om inzicht te hebben in welke bezoeken het gewenste resultaat opleveren.

De multichannel marketing oplossing voor healthcare van MK² Software integreert alle gangbare systemen in de healthcare, zoals Veeva, IMS Mobile Intelligence MI en Farminform.

Bovendien kunnen alle activiteiten in deze systemen gekoppeld worden aan het unieke Onekey nummer van een individuele gezondheidszorgprofessional.

Na analyse van deze gegevens ziet u in een oogopslag welke sales inspanningen rendabel zijn, zodat de sales professionals veel gerichter kunnen werken.

 

Geavanceerde multichannel marketing voor maximaal rendement

Ook in andere branches kan de warme acquisitie en direct marketing gevolgd worden door de gegevens van elke inspanning te koppelen aan het unieke nummer uit uw eigen CRM systeem.

Naast deze geavanceerde optie biedt MK² Software een oplossing voor het beheren van opt-in en opt-out informatie. Kortom: u krijgt alle waardevolle informatie die u nodig heeft om succesvolle multichannel marketing campagnes uit te voeren.